ISSN 1989-1938
Espai web patrocinat per:
Revista de pensament musical en V.O.

núm. 030, abril del 2016

Editorial #030

Editorial #030

Sonograma Magazine és un petit refugi per les ànimes sensibles i inquietes. Al final de l’estiu de 2007, més o menys, tot un equip de docents que percebíem la música com un emissari del coneixement ens vàrem fixar amb els clàssics. A ningú no se li escapa que d’ells hem a pensar, a calcular matemàticament […]

CaboSanRoque

CaboSanRoque

autors: laia torrents i roger aixut “Una col·lecció de sons significa entendre la multiplicitat del món sonor, trobar un significat ocult i aprehendre, en el terreny personal, la magnitud del que és meravellós davant el descobriment de cada nou so. En aquest sentit, la col·lecció de CaboSanRoque es planteja com un descobriment personal, una recerca […]

Josep-Sebastià Pons

Josep-Sebastià Pons

Secció a càrrec de JORDI BADIELLA Ni el tènue sol d’abril, ni la llum encesa d’un migdia d’estiu, ni l’atmosfera oxidada de l’octubre incipient, ni el misteri pueril dels prats de cotó fluix. L’únic succés perceptible és una finestra oberta on l’aigua projecta, no el paisatge, sinó el seu sentit. Text: Jordi Badiella Aire del serrat Els joglars d’un altre temps, fent camí per […]


Donar ciència al poble

Donar ciència al poble

JOAN SANTANACH · Universitat de Barcelona Entre els mèrits que habitualment s’atribueixen a Ramon Llull, dels quals n’hi hauria de més justificats que d’altres, hi ha el d’haver estat el primer que va escriure en català sobre temes científics. Fins llavors, la llengua per excel·lència de la filosofia i la teologia havia estat el llatí, […]

Microcosmos de Béla Bartók

Microcosmos de Béla Bartók

SECCIÓ A CÀRREC de CARLES GUINOVART I RUBIELLA Leer análisis Mikrokosmos de Béla Bartók Partitures El “Microcosmos” es la  más perfecta síntesis del lenguaje bartokiano. El estudio del principal corpus pedagógico de Bartók reclama un acercamiento a sus procedimientos compositivos. Su eclecticismo, su amplitud de planteamientos, hacen de esta obra un resumen de las corrientes […]

Motor de canvi: joves i música en l’Era Digital

Motor de canvi: joves i música en l’Era Digital

NEIL MANEL FRAU-CORTÈS L’anomenat “model cíclic d’adopció de tecnologies”[1] postula que en l’adopció de qualsevol innovació tecnològica s’estableixen cinc tipus d’usuaris: els innovadors (benestants, amb educació i oberts al risc), els adoptants primerencs (joves, amb educació però amb menor poder adquisitiu, tendència al lideratge comunitari), la majoria primerenca (més conservadora però encara oberta, activa en […]


The PHENICX project at ESMUC

The PHENICX project at ESMUC

ENRIC GUAUS Abstract Modern digital multimedia and internet technology have radically changed the ways people experience entertainment and discover new interests online, seemingly without any physical or social barriers. Such new access paradigms are in sharp contrast with the traditional means of entertainment. An illustrative example of this is live music concert performances that are […]


Disputa entre la fe i l’enteniment

Disputa entre la fe i l’enteniment

Us oferim un extracte del llibre «Disputa entre la fe i l’enteniment» de Ramon Llull,  publicat per Obrador Edèndum dins la col·lecció «Traducció de l’obra llatina de Ramon Llull», en edició bilingüe. Introducció, traducció i notes a cura de Josep Batalla i Alexander Fidora   Temps enrere, mentre l’Enteniment i la Fe, la seva germana, feien camí, s’esdevingué […]

Mitze Katze, o la vana búsqueda de una justicia poética

Mitze Katze, o la vana búsqueda de una justicia poética

MARINA BIANCHI · Università degli Studi di Bergamo [José de María Romero Barea, Mitze Katze, Amargord, 2016] José de María Romero Barea (Córdoba, 1972), licenciado en Filología Inglesa por la Universidad de Sevilla –donde reside y trabaja–, es profesor, poeta, narrador, traductor y periodista cultural. Como poeta, es autor de Poesía (qué si no), cuya […]

A Conversation with Sergio Oliveira IV

A Conversation with Sergio Oliveira IV

PROF. DR. TOM MOORE I have an ongoing series of interviews with Brazilian composer Sergio Roberto de Oliveira, dating back to 2000, when the composer was thirty years old. The audio file for this 2010 interview went missing until recently, and the transcript has not been published until now. Oliveira discusses two vocal works, an […]