ISSN 1989-1938
Espai web patrocinat per:
Revista de pensament musical en V.O.

núm. 028, octubre del 2015

Anàlisi de l’obra “Divagando”

Anàlisi de l’obra “Divagando”

ARMAND GRÈBOL I CERVERA Obra dedicada al guitarrista Álvaro Fernández Magdaleno i estrenada pel mateix intèrpret el 2 d’agost de 2013 en el Museo de San Francisco de Medina de Rioseco (Valladolid) i més tard interpretada en diferents països pel guitarrista Jacob Cordover que també l’ha enregistrat en disc per l’Associació Catalana de Compositors. L’obra […]

Música y psicología – Su relación desde el “Objeto MEP”

Música y psicología – Su relación desde el “Objeto MEP”

HUMBERTO LÓPEZ Introducción Consideramos muy útil dedicar unas breves palabras para aclarar qué pretendemos señalar con el término “Objeto MEP – música educación psicología”, antes de abordar la cercana relación que -a nuestro criterio- existe entre la psicología y la música. Los aprendizajes, la cátedra, las experiencias de vida y las observaciones en consultorio, nos […]

Música en l’Era Digital: futur dels estudis d’enregistrament

Música en l’Era Digital: futur dels estudis d’enregistrament

NEIL MANEL FRAU-CORTÈS En anteriors ocasions des d’aquesta columna hem considerat com la Revolució Digital està canviant el món de la música, des de la relació del consumidor amb el producte musical, fins a l’obsolescència de models econòmics pre-digitals. Ara cal que ens demanem com aquest procés està afectant a un altre de les peces […]


Anna Dodas i Noguer

Anna Dodas i Noguer

Secció a càrrec de JORDI BADIELLA Comprendre la solitud del nen que torna a casa és com mirar el cel i veure glopades de roba blanca que els volcans engoliran amb l’última llum del dia.Una aurora d’aigua i mel es congriarà demà. Fins llavors emergiran la bellesa del silenci, la foscor sense crepuscle, els secrets […]

Freeplay with Stephen Nachmanovitch

Freeplay with Stephen Nachmanovitch

“Freeplay: Cross-disciplinary group improvisation as a way to experience a creative approach to life, art and education”   Secció a càrrec d’ORIOL FERRÉ Stephen Nachmanovitch is an artist -violinist, poet, writer, composer, computer graphic designer- and a teacher. He is the author of the book “Freeplay: improvisation in life and art”, where he explains and […]


Editorial núm. 028

Editorial núm. 028

Posar en qüestionament la crítica musical és un exercici que pot provocar la irritació dels representants dels estaments públics culturals perquè suposa desemmascarar la immensa teranyina de privilegis que s’ha instaurat, des de fa un bona colla d’anys, en l’àmbit musical. Teranyina espessa, sí, perquè el col·lectiu musical és petit, on tothom es coneix, i […]

La Tempestad

La Tempestad

“Hacer música con La Tempestad es algo más que reunirse para hacer gran música con un conjunto de excelentes intérpretes y cuidadosos estudiosos del estilo clásico. Es dejarse llevar por un torbellino de creatividad, por una lluvia de inspiración y camaradería, por un relámpago de gozo y por el rugir de un trueno que emociona […]


Lux aeterna de György Ligeti

Lux aeterna de György Ligeti

SECCIÓ A CÀRREC de CARLES GUINOVART I RUBIELLA Leer el artículo (arxiu PDF) Partitura György Ligeti Una observación atenta a la partitura de “Lux aeterna” de G. Ligeti puede descubrirnos ese mundo sugerente, directo y particular que le caracteriza, a través de un procedimiento simple, cargado de enseñanzas. Puede incluso sorprender que a una obra […]

Entretien Pascale Criton et Carmen Pardo Salgado

Entretien Pascale Criton et Carmen Pardo Salgado

Comment faire tenir un espace Entretien Pascale Criton et Carmen Pardo Salgado (26-11-1998) Publié à: Criton Pascale, Les univers microtempérés, Paris, Collection “à la ligne” ed. Ensemble 2e2m, 1999 Carmen Pardo Salgado: La musique est organisation, selon toi, non seulement des sons, mais aussi d’éléments qui peuvent, au premier abord, paraître extra-musicaux… Pascale Criton: Oui, […]